DE MENTOR
De mentor is in de school de eerste contactpersoon met wie leerlingen en ouder(s)/verzorger(s) praten over hoe het met hen gaat en over de schoolresultaten. De mentor is goed op de hoogte hoe het gaat met de leerlingen en begeleidt en helpt hen bij het aanleren van schoolse vaardigheden en bij het maken van keuzes. De mentor heeft een belangrijke rol tijdens de Trivium-gesprekken.
DE MENTORCOACH
De mentorcoach heeft structureel overleg met de mentoren. Tijdens dit overleg worden de leerlingen zowel individueel als op groepsniveau besproken. Zo wordt de onderwijsbehoefte van de leerlingen goed in kaart gebracht. In overleg met de mentorcoach wordt de ondersteuning van een leerling opgeschaald naar het Intern Zorgoverleg (IZO) of afgeschaald naar de mentor en de docenten.
DOCENTEN
Onze docenten helpen de leerlingen bij hun leerproces. Vanaf de brugklas kunnen leerlingen extra begeleiding krijgen als ze onvoldoende resultaat behalen in een vak. Deze extra begeleiding geven de docenten in het maatwerkuur. Het volgen van het maatwerkuur is niet vrijblijvend.
MAATWERKUREN
Voor verschillende vakken, waaronder Nederlands, Engels en wiskunde, zijn maatwerkuren beschikbaar in het rooster. De vakdocent bepaalt, in overleg met de leerling en mentor, dat een leerling daar baat bij heeft. Ook kan een leerling zelf aangeven maatwerkuren te willen volgen om zijn/haar prestaties te verbeteren.
DE DECAAN
De decaan begeleidt leerlingen, naast de mentor en ouder(s)/verzorger(s), bij het kiezen van een beroepsgericht profiel, gedurende het loopbaanleren en bij de keuze van het vervolgonderwijs.
HET ONDERSTEUNINGSTEAM
Het ondersteuningsteam zorgt ervoor dat alle leerlingen op het juiste moment de begeleiding/ondersteuning krijgen die zij nodig hebben. Zij adviseren en begeleiden mentoren, de docenten en schoolleiders en ondersteunen docenten gericht op Passend Onderwijs. Het ondersteuningsteam onderhoudt de contacten met partners van buiten de school en is betrokken bij de aanmeldingsprocedure van nieuwe leerlingen. Mevrouw (Rinneke) Van den Dool en mevrouw (Petra) Urbach zijn de ondersteuningscoördinatoren van de school.