Om onze leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op hun verdere leven in de maatschappij is het onderwijs op het VMBO Trivium College, naast het behalen van een diploma, gericht op de brede ontwikkeling van de leerling.
KERNTEAM
Op het leerplein krijgen de leerlingen daarom zoveel mogelijk les van een vaste groep docenten die samen het kernteam vormen van dat leerplein. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de begeleiding en het onderwijs van hun leerlingen. Op het VMBO Trivium College kennen we 4 leerpleinen: voor ieder leerjaar één. Elk schooljaar worden de leerlingen door een vast team begeleid in hun ontwikkeling.
MEER REGIE
Het samen leven en werken op een leerplein geeft de leerling meer regie over het eigen leren. Hierdoor leren leerlingen meer verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces, waardoor ze met plezier ontwikkelen en werken aan leerprestaties.
TAAKINITIATIE EN TAAKORIENTATIE
Op het leerplein leren leerlingen zelf te starten met een opdracht (taakinitiatie) en zich goed te oriënteren op de opdracht (taakoriëntatie). Ook ontdekken zij welke manier van leren het beste bij hen past. Leerlingen leren plannen, organiseren, samenwerken en kiezen.
REFLECTEREN
Samen met de leerling kijken we terug op het werk of hoe de samenwerking ging. Zo dagen wij de leerlingen uit, het beste uit zichzelf te halen en ontwikkelen zij vaardigheden en competenties voor de rest van hun leven.